05
Sier
08

Usunięcie encji z tekstu

Szukałem ( być może słabo ) i nie znalazłem rozwiązania problemu. W nazwie hoteli jednego serwisu, którego podpinałem pod Google Maps, występowały encje. Podczas zapisu danych do pliku o nazwie takiej, jak nazwa hotelu, należało te encje usunąć. Nie pomogło str_replace, nie pomogło strtr. Więc zaciągnąłem do tego wyrażenia regularne i powstała taka linijka kodu:

$strFileName = preg_replace( ‚%&#[0-9]+;%’, ”, $strFileName );

Spowodowało to usunięcie niechcianych znaków z nazwy pliku.


2 Odpowiedzi to “Usunięcie encji z tekstu”


  1. 1 marcin
    2 czerwca, 2009 o 10:33 pm

    witam

    Potrzebuję także przefiltrować string usuwając z niego wszystkie encje, próbowałem już naprawdę kilkunastu wyrażeń regularnych oraz kilkudziesięciu różnych kombinacji z przesyłaniem, odbieraniem i czyszczeniem string’ow z niechcianych znaków. Próbowałem też twój sposób wysyłając i odbierając dane, niestety w przypadku twojego przykładu gdy wpiszę w formularzu „asd+asd&asd$asd#asd” wyślę, odbiorę dane następnie przefiltruje za pomocą twojego wyrażenia, dostaje coś takiego asd asd (reszte co jest za znakiem & ucina) Nie wiem jak miałeś taki przypadek i rozwiązałeś go to bardzo bym prosił o podpowiedź.

    Pozdrawiam

  2. 11 lipca, 2009 o 3:54 pm

    Dość dziwne, że Ci ucina ponieważ Twój wzorzec nie powinien pasować pod wyrażenie, ono szuka CYFR a nie literek..


Dodaj komentarz


Sierpień 2008
Pon W Śr Czw Pt S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Strony